Mah hood.


Igår drog jag till Stockholm för att dagen därpå klockan 10.00 befinna mig på min nya skola för upprop. Skolan jag ska gå på heter Södertörns högskola och ligger i Flemingsberg/Huddinge precis brevid sjukhuset jag föddes på för 22 år sen, lite roligt att jag "återvänt" till platsen jag "kom till världen" genom att "påbörja ett nytt liv" typ hahhaha lolz. Skolan var riktigt nice av allt jag hann se iallafall och ganska stort och lite krångligt att hitta där inne men enligt hon som hade hand om uppropet så skulle vi nog lätt kunna lära oss att hitta runt på en vecka, ja vi får väll seee, hehe.

Fanns många blattar på skolan också typ men inte så konstigt egentligen då det är Huddinge aka röda linjen yoo såatte ja men alla i min klass var svenskar, hahah. (Fast jag borde ju känna mig hemma på röda linjen eftersom det är mah hood så att säga). Kanske lika bra det så det känns som lite här hemma i Mora under skoltiden fast hade ju varit kul med nån mer som hade mer liknande rötter som jag men men får väll försöka bekanta mig med några, hahahhahahha. Fanns en del i min klass med lite "alternativa" stilar eller ja typ en tjej med lila hår osv så känner mig ju inte helt missanpassad med mitt vilda hår, hahah jävlar vad rolig jag är! Iallafall så fick vi lite info och skit och sen har jag kollat vårat kursPM och damn detta kommer fan bli tufft känner jag, hoppas jag pallar plugga och hoppas jag klarar skiten för annars blir det fan jobbigt, heheheh.

Ye kanske ska nämna att jag ska läsa genusvetenskap a. JO och fyfaan vad dyrt det är med kurs litteratur.. may gawd! Köpte två viktiga och resten får jag se om jag kan hitta i bibblan sen för eeehm det är fan en del böcker vi ska läsa *suck*. Måste även gå på "infomöten" om hur allt funkar med tanke på att jag aldrig pluggat på högskola förut, typ hur man skriver uppsatser, citerar, källskiten, hur man studerar på bästa sätt, hur seminarier funkar osv osv bleeeeeh kommer döööööö har ju typ inte pluggat på 100 år känns det som.

Sen så ska jag bo hos underbara Sara i Råcksta så blir ju lite långt att åka till skolan men men har ju typ inget annat boende än så länge och ja. Näe nu blev inlägget alldeles för långt. Hörs då.


Mah hood <3


Kommentarer
Hannah säger:

Kolla upp om det finns kopieringskort på skolan och vad kopiorna kostar. Jag kopierar ALLT som är under 100 sidor. Sparar en hel del pengar på det, kan jag lova.

Seminarier trodde jag, när jag började, var som muntliga prov. det är det inte! Det är som diskussioner bara, för att se att man hänger med, så bara genom att vara där ger godkänt i princip. så oroa dig inte över dem :)

Pluggtips: sitt inte hemma och läs. gå till bibblan istället. man får betydligt mycket mer gjort då ;)

Låter riktigt roligt med genusvetenskap! :) hoppas mina tips var något av intresse :P

2011-08-26 | 13:22:34
gay säger:

Jag vill också plugga genus nångång men är så sataans jävla pluggtrött och jag har noll självdisciplin så får växa upp lite till först :P



Hallåååå fel linje ju, röda linjen mot fruängen (my hooooood) är lite mer blattefri. Typiskt oss blattar att klaga på blattetäta områden hahaha



Har du hittat boende då?

2011-08-26 | 14:23:33
Bloggadress: http://diaryofalways.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback