Mina föräldrar.


Min pappa och mamma är ursprungligen från Turkiet. Födda på den asiatiska delen av Turkiet, längst bort som heter Erzurum. Min mamma och pappa gifte sig, jag är inte säker men när min mamma var runt 18 eller något och min pappa runt tidig 20-årsålder. Min mamma födde även min storasyster när hon var runt 18-19. Min pappa åkte ut i europa för att jobba osv, bland annat Frankrike, Tyskland, Holland osv. Min mamma kom efter ett tag och de bodde i Holland ett tag. Sedan flyttade de till Sverige och har nog bott här i över 25 år.

Jag älskar min mamma och min pappa. Men de kan vara väldigt stränga ibland med tanke på att de har en annan kultur så det kan man ju förstå ibland men ibland inte. Jag är väldigt rädd för att göra min pappa arg, jag gillar inte när han är på dåligt humör och är sur, det är inte kul. Min pappa är även världens mest generösaste man tror jag. Han bryr sig så mycket om människor runt sig än om sig själv och ibland t.o.m mer än sin familj när det kommer till pengar. Min pappa lånar gärna ut pengar till folk och bjussar på mycket men när det kommer till saker att köpa till oss blir det inte lika generöst. Jag har nog tagit efter min pappa när det kommer till att vara generös osv men som tur är det inte lika överdrivet. Jag är pappas lilla flicka också. Min pappa heter Resat men kallas för Veli och han kan prata minst sex språk tror jag. P.s Min pappa äter för mycket.

Min mamma har ett väldigt sviktande humör ibland. Hon har en tendens att skylla saker på mig fast det inte är mitt fel. Är hon arg ja då blir hon riktigt arg och gormar. Min mamma är även ett städfreak. Hon städar nästan varjedag, har nog tagit efter min pappa mer när det kommer till det och lite av latheten också. Men när min mamma är på bra humör och är glad då är hon hur go som helst. Hade dock velat att jag och mamma haft en mer vänrelation och kunnat prata om allt men tyvärr så skulle det nog aldrig funka. Min mamma har tagit mycket skit och hon är en riktigt stark kvinna som säger vad hon tycker. Passionerad är hon också och med stark vilja. Vill hon något så gör hon det också. Min mamma heter Esma men kallas också för Gönul och har ett svenskt namn, Clara.



Kommentarer
Linn säger:

Sv; Men tack snälla :D

2010-11-30 | 17:43:13
Bloggadress: http://linnlowes.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback