Shoppa själv.


Haha kom och tänka på en helt random grej. Det här med att shoppa med sina kompisar vs shoppa själv. Det är kul att dra ner på stan och shoppa med en tjejkompis eller flera när man är på humör för det osv men ibland är det hur skönt som helst att shoppa alldeles själv. Tex när jag åker till Stockholm och vill köpa lite grejer och kanske gjort nån lista eller vill besöka nya affärer så äre drygt att ha andra med sig, oftast. Ibland kanske ens kompis/kompisar inte har lika stor lust att gå i affärer lika mycket som en själv och ibland vill den kanske gå i affärer som man själv inte vill gå i för att man vill hinna med alla sina grejer, ni fattar nog vad jag menar. Man vill ju heller inte dra med sig folk hit och dit när de inte känner för det, så går man runt själv brukar man få mer saker gjort, mindre stress och man kan kolla lite extra och längre.

Fast ibland vill man inte gå själv ändå, brukar skifta. Men jag har liksom känt det här många gånger när jag tex varit i Stockholm men det kan även hända i Mora ibland men det är så sällan eftersom det tar typ en halvtimme att göra alla affärer här, lol. Iaf då har jag velat köpa massa grejer och velat gå runt i en del affärer men det har knappt gått och jag har antingen fått lov att skippa vissa grejer eller stress köpa pga dem andra som är med och det är ju inge kul. Man kan ju bestämma att de som inte har lust att shoppa kan sätta sig på ett fik eller något och resten an shoppa tillsammans eller var för sig och sen mötas upp. Haha nej men oseriöst inlägg, yeye. Konstig tanke som slog mig bara. Jag föredrar nog mest att shoppa själv om jag vill ha mycket grejer men annars shoppar jag gärna med andra.

Vad föredrar ni? Håller ni med eller inte?


 

Ett par vita converse kommer att införskaffas snart när det blir lite varmare. Mina första converse var mörkblåa, tror jag var 14-15, gick med dem på vintern t.o.m tills det blev hål i dem och när min mamma slängde dem böla jag som fan, haha. Sen har jag haft turkost/ljusblåa, vanliga svart/vita och helsvarta. Minns att vi var värsta converse gänget, jag, Linn, Emma, Kajsa och Anna när vi gick i högstadiet, folk kallade oss för JC-punkare, lol och kommunist jävlar, hahha vilka jävla tider.


Kommentarer
Bettan säger:

Ja, fyfan vad skönt det kan vara att bara gåp o shoppa själv, som när man kanske är i Stockholm, som du skrev.

Sist jag var i stockholm o shoppade hade jag ju en kompis med mig, och hon hade inte samma lust att shoppa o kolla på allt som jag, så det kändes bara som jag släpade med henne...då önskade jag att jag var själv.

2010-04-11 | 11:44:04
Bloggadress: http://roseofdespair.blogg.se/
Elina aka pinkflesh säger:

SV; Alanya :) Hahaha eller hur XD

2010-04-11 | 19:46:13
Bloggadress: http://prettypinkflesh.blogg.se/
Sandra säger:

Jag föredrar att shoppa själv pga jag är den typen som går in i alla affärer och ska glo på allt fast helst har jag med min pojkvän, han klagar aldrig oavsett hur många timmar jag går runt så det är ju alltid guldvärt :)

2010-04-12 | 00:48:35
Bloggadress: http://messydiary.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback