Sthlm & Bmth!


Tänkte försöka skriva en sammanfattning av 16 oktober.


* Går upp 04.40 och börjar platta håret eftersom jag duschat på kvällen. Hade belkt och färgat håret rött och resultatet blev bättre än förväntat. Hade sovit i kanske nästan 4 timmar men var pepp ändå. Börjar packa lite och fixa med annat och går till kyrkan för att bli upphämtad av Carro och hennes morsa. Drar sen till tåget och sen anländer Johanna och Beckie. 06.24 drar tåget iväg. Vi är gansja sega och sover lite ibland.

* Minns inte riktigt när vi var framme med runt 12.00 nånting. Vi går och letar efter lite kläder till Johanna och köper en hästsko till Carro. Sedan äter vi på snuskdonken som jag kallar det mittemot Punktshop. Där sitter vi framför fönstret jag och Beckie medans de andra handlar och vi får syn på Foki, haha gada blev vi. Sen köper de tågbiljetter hem och jag handlar till bolaget och sedan drar Beckie till Simon och vi andra tre försöker hitta vårat hotell som vi gör det mycket krångligare att hitta än vad det egentligen var. Mina axlar typ dog av mina väskor. Det regnar och är förjävligt i Stockholm och tillslut hittar vi stället som typ ligger nästan lite ovanför Shock om jag inte minns fel. Checkar in och typ dör i sängarna.

* 13.30 ungefär börjar vi fixa oss och börjar grogga. Knäpper lite kort och drar sen iväg vid 15.00 kanske? Har fan ingen tidsuppfattning egentligen eftersom vi började dricka så tidigt. Träffar Beckie och Simon och resten av hans kompisar vid tuben och åker till Gullmarsplan. Där märker vi att kön inte alls var så lång som vi trodde att den skulle vara, jag ville egentligen inte dra dit så tidigt och jag hade rätt men men. Vi står och köar i ungefär tre timmar kanske? Fy satan vad kallt det vart efter ett tag, frös ihjäl. jag och Carro hitta en port vi stod i en halvtimme kanske, det hjälpte. Var en massa 14-15 åriga emo fjortisar som köade.

* 17.00-19.00 typ, så blir kön längre och längre och det regnar ibland. Beckie och Johanna blir ganska packade, mest Beckie hehe. Tillslut efter massa av mina wajn så släpper de in oss och vi köar lite till innan de släpper in oss i lokalen där jag och carro först ställer oss ganska snett nära scenen men får syn på "balkongen" där uppe och tänker att det är en bättre ide. Bra utsikt som fan. Två förband är det och det tar en jäkla lång tid innan Bmth ska spela men tillslut gör dem det. Carro hade väldigt ont i svanken/ryggen också. Massa jävla drag är det och folk i moshpiten är helt jävla crazy, askul tyckte vi eftersom vi stod där uppe och kolla och slapp stå där nere i det kaoset. Bmth är bra och jag gillar dem bättre nu. De drar upp folk på scenen fast vakterna försöker att hindra dem, askul. En vakt får en sko i skallen, askul. Simon tar sig upp och röjjer och äger scenen typ och dyker sen när i publikhavet, roligt när man såg hans två spinkiga ben stå rakt upp, haha. Massa andra som dyker ner med huvudet före också, crazy.

Vettefan vilken tid det tog slut, 22-23.00 kanske? Vi är ganska slitna och drar till donken på Hötorget och äter en massa. Sedan drar vi oss tillbaka till våra ställen eftersom de andra är för slitna för att dra och efterfesta på en krog, jag som så jättegärna ville men men. Carro och Johanna däckar ganska fort och jag kollar lite på tv innan jag däckar tillslut.

* 07.40 vaknar vi upp och jag och Carro drar och äter en skön buffe hotell frukost och tar med lite upp till Johanna som egentligen inte skulle sova där. Fixar oss och drar och möter Beckie och sätter oss på tåget. Runt 13.25 är vi i Mora igen.

Trevlig Stockholms resa, gör det gärna igen. Puss på er brudar.


Lite bilder.




Johanna & Beckie på tåget.




Tåget.



Carro och jag är slitna på hotellrummet.




Jag & Johanna.



Snygga taggade brudar.




I kön. Summerar köandet ganska bra. Haha.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback