Skol helvete.


Jag har så mycket att göra men jag är så jäkla lat. Skulle jag bara sätta mig ner och komma igång så skulle jag nästan kunna bli klar på 2-3 dagar men jag har alltid  problem med att komma igång med att plugga, speciellt hemma när det finns en massa annat som distraherar mig, laptop, tv osv. Har man lyckats komma igång hemma så går det bra ett tag kanske en halvtimme innan jag ger upp för att jag vill göra något annat och det suger. Kan inte riktigt koncentrera mig här hemma och dessutom om jag gör pluggandet på kvällen. När solen är uppe ja då går det mycket bättre. Det är därför jag försöker göra det mesta på dagen så jag slipper sitta med det på kvällen men nu har jag iallafall gjort lite i religion b och engelska c. Men jag kommer fortsätta med att göra dem helt klart imorgon i skolan om jag hinner innan Malung. I skolan blir jag iallafall inte distraherad av något kul.


Saker som måste göras:

- Religion B (sekt uppgift @ skriva klart i skolan)
- Filosofi A (inlämnings uppgift)
- Historia B (diktator/demokrati lands uppgift @ skriva klart i skolan)
- Svenska C (häfte)
- Kultur & Idehistoria ( Bildanalys uppgift och pm om forntiden)
-  Idrott A (hälsa uppgift som jag typ är klar med snart)

Jag tror inte jag har glömt något, de är de viktigaste iallafall. Religionen, historian och filosofin är ju det viktigaste som måste göras fort som fan, har ju typ gått 2-3 veckor sen de skulle in, oops. Men jag fixar det, bara jag kommer igång!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback