Hemma från Uppsala!


Gick upp 04.45 för att fixa till mig och bre mackor. Tror jag sov i kanske 3 timmar den natten så det blev ju inte alls som jag sa att jag skulle lägga mig tidigt. Iallafall smsade Carro för att se om hon var vaken men nej inget svar efter två sms så jag tänkte vadfan hon sover säkert, måste ringa henne. Ringde 05.15, en kvart innan vi skulle hämta upp henne och ja hon sov fortfarande haha och var typ helt död i telefonen. Fixade allt och åkte för att hämta henne, hon rekord fixade sig på ungefär 10 minuter och sedan åkte vi mot skolan. Mörkt som fan och alla i min klass steg på bussen plus massa andra för att åka mot Uppsala, tre timmars bussfärd alltså. Ett tag var det klagande av att det var för varmt inne i bussen så att det inte gick att andas men chaffören vägrade eftersom de som satt längst fram frös om fötterna medans de där bak inte hade någon luft. Men jag klagade inte, visst det var varmt men jag är van vid turk värme och som Carro fick för sig att hon hörde att jag var varm i turkdammen haha.

Efter en ganska lång bussfärd och smygfotandes av Mazlom sovandes med jättefin öppen dregglande mun så gick vi av för att ta en annan buss till ett ställe där vi skulle få allmän information av en amerikans kvinna om universitetet. Sedan var det att gå till minimässan i universitets huset som var otroligt vackert och gammeldags med jättehögt i tak med stora runda glas fönster mot himlen och massa renässans statyer och man fick ju sådan lust att fotografera allt men min jävla kamera dog så klart. Hade varit awesome om jag hade haft en systemkamera, hade blivit grymma bilder.

Efter det drog några av oss ner mot centrum för att käka Kina buffe för en billig peng, gott som fan och en snabbis in på Wayne's coffe för smoothie och annat för att sedan dra mot en annan byggnad där Norrlands nation skulle snacka. Salen var mysig med stora lampkronor med dämpad mysig belysning som tyvärr gjorde så att jag blev fruktansvärt sömning, kom som en våg över mig och jag hade svårt för att hålla ögonen öppna och det märkte nog de sm pratade men de var så tråkiga ändå. Sedan bar det av till slottet som det hette för att vänta på bussen som skulle komma 15.00 men som istället kom en kvart försent efter att vi nästan frusit ihjäl. Uppsala var inte alls vårigt som jag trodde, Åkte för att hämta andra vid ett annat ställe och chaffören var ju så smart när han skulle backa för att köra vidare så han backa ner den ena bakre däcket ner i diket så bussens bakre del snett låg i diket, hejja!

Japp där var vi fast i en och en halvtimme väntandes på en bärgningsbil och chaffören agerade trafikpolis ute med andra bilar. Alla andra bussar hade åkt och vi var kvar i Uppsala. Sen kom den jädrans bärgningsbilen och lyfte upp oss och vi var nära att hamna i ett dike igen när vi skulle vända på ett annat ställe, hejja igen. Alla bilar, cyklister och bussar som åkte förbi oss när vi var i diket och såg våran skylt fram i bussen som det stod "Mora" på måste ha tänkt vilka jävla bönder haha. Sedan åkte vi hemåt och jag och Carro fick lov att gå ända hem i snöblåsten för att vi inte hade skjuts från skolan ner mot stan men det gick bra.

Vistelsen i Uppsala var inte alls nå givande och jag hade lika gärna varit hemma och vart ledig men ändå var det ganska ok eftersom vi var på ett helt annat ställe utanför Mora med klassen och massa annat trevligt. Längtar dock till när vi ska till Stockholm i april. Nu ska jag kolla serie sen ska jag sussa. Godnatt.





Universitets huset som var jättevackert. Synd att jag bara inte fick nån bra bild på vackra Uppsala Domkyrka.

Kommentarer
Carro säger:

YES! fulländad dag, allt som kunde gå fel gick fel! Men mysigt iaf :) thanks för en kul dag <3

2009-03-13 | 17:41:40
Bloggadress: http://car0linee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback