Donera organ?


Ja det var det vi snacka om på etik lektionen idag, organdonation, för och nackdelar dessutom. Jag tror nog att jag ska donera mina organ fast dock inte allt och tror inte jag vill donera till forskning. Liksom varför inte? Har jag en möjlighet till att rädda flera liv om jag donerar mina organ så why not? Har tänkt på detta förut men jag har varit ganska skraj för det. Typ tanken på att de ska skära i mig och annat men liksom jag kommer ju ändå att vara död och jag vill kremeras så då spelar det ju ingen roll. Jag ska dock fundera lite mer och sedan se om jag ska registrera mig på internet eller på sjukhuset och sen skaffa ett sånt där grönt kort på apoteket. Mazlom ville inte donera sina organ utan tror på att man behöver dem när man kommer till den "andra världen" haha, dock vet jag inte om han var seriös eller inte fast det vet jag ju aldrig haha och sen hade jag ingen aning om att han var religös men jag ska fråga imorgon.

Ska ni donera era organ?


JAG VILL TILL USA NU! (appråpå ingenting) 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback