Psykologi b!


Ja dum som jag fucking är så har jag inte pluggat något alls på min prövning jag har denna månad, typ nästa vecka eller om jag bestämmer en senare tid med läraren, hoppas. Sitter just nu och pluggar lite psykologi b som jag ska pröva i, har fem uppgifter att göra, inte så stora och det är mest repetering från a kursen. Tänkte att jag skulle göra två av dem ikväll och typ resten imorrn och skicka in dem och fråga när och hur vi ska göra provet som jag måste göra för att få 50 poäng och få mitt slutbetyg.

Det är alltså fem teman jag ska göra, de två första temorna jag ska göra idag är 1, kortfattat beskriva människosynen inom de olika psykologiska perspektiven, välja en människosyn som jag tycker präglar vårat sätt att betrakta människan idag och ett exempel jag ska läsa och berätta vilken hjälp denna människa ska få.

2. Berätta varför det är svårt att gå emot den grupp vi tillhör, normer, regler jag anser är viktiga i uppfostran av barn genom att motivera mig utifrån socialpsykologiska kunskaper.


Resten..

3. Berätta vilka reaktionsmönster som är vanligast vid kriser/katastrofer, sudera en katastrof och berätta den olika stadierna.

4. Denna vet jag inte om jag kan göra hm..

5. Beskriva psykiska funktionshinder som ges som ett exempel osv, ge förslag på olika behandlingsalternativ. Sen personlighetsstörningar osv.

Fan jag missa att det fanns ett till tema, suck. Detta lär ta minst tre dagar..suck.

6. Fördjupningsarbete! Hm...


Suck.





Psykologi A kursens bok vi hade, hittade ingen bra bild på b kursens bok.




Kommentarer
Sara säger:

Jag tycker synd om dig som måste göra det där :P

2009-08-03 | 20:33:09
Deniz säger:

Ja det är fan synd om mig :<

2009-08-04 | 03:13:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback