Hår uppdatering!


Hej sorry för den kassa uppdatering men har typ inte haft tid eller ork för att skriva. Tänkte att jag skulle uppdatera er om hur mitt hår blev tillslut även om jag har lite kvar innan jag blir klar.




Först var det ju illrött så blekte jag det en gång och det blev som på andra bilden typ orange/brunt och luggen ser illröd ut men den var mer rosa (ljuset gör ingen rättvisa) sen väntade jag kanske två, tre dagar så blekte jag det en gång till och det blev ljusare, speciellt luggen som verkligen blev rosa, sista bilden togs innan jag drog på classic car week.




Så blekte jag det igen dagen efter innan jag skulle till Turkiet och fick det nästan blont på underhåret men en del rosa kvar och luggen började bli mer blont men det var rosa kvar. Sen spenderade jag en vecka i Alanya under stekande 35 graders sol varjedag och när jag kom till Istanbul (bild nr 2) så hade all rosa i håret blekts bort och det var mer blont/grått/pyttelite ljusorange på topparna fast på bilden ser det ut som om jag nästan har vitt hår men så var inte fallet iaf inte på underhåret men luggen var typ sådär ljus.  Tredje bilden togs förra veckan och man ser bättre hur min lugg såg ut.




Nu ser mitt hår ut såhär efter att jag blekt det en gång till efter Turkiet, luggen blev mer blond/gul denna gång för blekte lite svarta hårstrån så det färgades över lite orange på det vita så det ändrade nyans och underhåret är mer vitt/gult, mest gult på topparna men har iaf lyckats få det lika ljust som mitt löshår jag ska ha till underhåret, topparna matchar inte så jättemycket men det får vara så tillsvidare annars kommer jag få tuggummi toppar.

Sry för den fula bilen men min näsa är uppsvälld och mina ögon rinner pga cp förkylningen.

 

Så totalt har jag nog blekt underhåret 3-4 gånger och luggen kanske 4 gånger och typ utan att få tuggummi effekten, yaay men har fått ganska torra toppar men sånt får man ju räkna med.



Kommentarer
Gay säger:

Wäääh jag kan inte bleka mer, mina toppar har blivit blekta typ 10 ggr räknat med när jag var röd/rosahårig. Faaaaail

Du är lovely dock. Som vanligt. Trots sjukdom!

2011-08-22 | 20:22:35
Bloggadress: http://diaryofalways.blogg.se/
moa säger:

Äälskar ditt hår, åh!



Har en fråga: Jag har ju rött hår just nu! Vad använde du för hårfärg, för att få det sådär illrött, och hur höll du det? Oftast så försvinner ju färgen så fort! Tack för en frän blogg!

:)

2011-08-22 | 23:33:35
Bloggadress: http://moathemoses.blogg.se/
HANNA WILD säger:

gööött vare! bra håret vart!

2011-08-23 | 01:01:32
Bloggadress: http://hannawild.blogg.se/
gay säger:

Sv; Haha, fast jag har blivit rödhårig ungefär varje höst sen urminnes tider, det är en del av mig. Fast slutar ju med svart eftersom jag hatar att få mörk utväxt och är för lat för att hålla färgen fräsch :P



Dont hate me, det.är en del av min rastlösa själ XD

2011-08-25 | 00:09:38
Bloggadress: http://diaryofalways.blogg.se/
Anonym säger:

Sv; Haha, fast jag har blivit rödhårig ungefär varje höst sen urminnes tider, det är en del av mig. Fast slutar ju med svart eftersom jag hatar att få mörk utväxt och är för lat för att hålla färgen fräsch :P



Dont hate me, det.är en del av min rastlösa själ XD

2011-08-25 | 00:09:56
Izzy säger:

du är så snygg!

2011-08-26 | 06:55:21
Bloggadress: http://boppin-izzy.devote.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback