Sidecut?


Otroligt segt på jobbet igen, kommer vara likadant på söndag också. Drygt med tanke på att jag jobbar typ 6 timmar och det finns knappt något att göra emellan förutom att typ sjunga för mig själv när chefen inte är där, rita eller typ stå och dra mig så att tiden ska gå. Jag tänker mest, bara en dag kvar sen är jag fri igen och bara några dagar till sen ska jag festa som fan på Das Boot osv, enda som håller mig uppe, haha.

Jag har börjat kolla på serierna Vampire diarys och Skins. Vampyr serien påminner såklart lite om Twilight och True Blood men ändå inte men vampyrer är ju nice liksom och Skins är lite skum hitills med konstiga människor men alla andra som sett typ alla säsonger verkar ju vara så himla hooked on it så jag ger det en chans. Snart ska jag götta mig i nya avsnitt av medium och ghost whisperer. Imorgon måste jag fixa ett jävla CV annars måste jag ringa abf på måndag och säga att jag ej kan komma, suck. Sen måste jag fixa nå jävla färg som jag kan färga shortsen med och hämta mitt h&m paket. På onsdag förmiddag ska jag somsagt klippa mig och jag ser fram emot det samtidigt som jag inte gör det.

Jag har från och till under många perioder funderat på att raka sidecut nångång, antingen på bara ena sidan eller på båda men jag vågar fan inte. Mest för att jag har så långt hår och jag kommer förlora en del hår och för att det kommer ta några månader innan allt är som vanligt igen. Men man kan som tur är dölja det ganska bra med övre håret och jag sätter ändå typ aldrig upp håret så det ser mysko ut sen när jag vill spara ut. Kommer jag att raka sidecut så kommer jag fixa en slags tuppkam fast inte en sån som står helt rakt upp utan som nedre bilderna och även bara ha åt ena sidan.

Lånade lite bilder från en snygg brud som heter Adina.










Hon inspirerar mig verkligen och gör mig så himla sugen på att raka. Men sen saker som att fixa håret upp sådär ganska ofta gör mig ganska off, jag måste alltså börja lära mig att fixa det korrekt och även orka göra det, mina armar suger. Sen att typ hur sover man med det håret? Går det att kamma ur varenda gång? Sen har jag inte direkt en speciell stil som passar till det direkt heller, typ gothisk eller nåt sånt men jag gillar ju psychobilly och det funkar ju fint med sånna frillor också. Vad tycker ni? Jag måste ju fan prova nångång iallafall men frågan är när..??



Kommentarer
Shelly säger:

vet du vad deniz...Med ditt tjocka lejon hår skulle du kunna raka sidecut på båda sidor och det skulle ändå inte se dum ut om du hade utsläppt. eftersom du har så tjockt så skulle du kunna ha "vanlig" frisyr också tror jag, och ditt hår skulle ändå inte se tunnt ut!

2010-01-31 | 14:10:49
Bloggadress: http://shellyraven.blogg.se/
Baby Jane säger:

Jag har haft sidecut. Ångrar det nu i efterhand eftersom den är småknepig att dölja, mitt hår är så pass tunt.

Men i ditt fall tror jag det skulle vara najs.

Men det är ett HELVETTE om man vill att den ska växa ut. I mitt fall står det korta håret åt alla håll!

2010-02-04 | 11:08:55
Bloggadress: http://electricdirtjunkie.blogg.se/
ANGELICA säger:

Oh i htink i know this girl :O

2010-02-04 | 21:44:39
Bloggadress: http://yesterdaysvomit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback