Min tro.


Jag tror inte på någon gud och jag tror inte på religioner. Jag kallar mig även för ateist. Jag tror inte på liv efter döden, att man föds om osv osv. Men ska jag vara ärlig så hoppas jag ändå att det finns ett liv efter detta men jag tror verkligen inte det synd nog. Jag kan ibland inte förstå mig på folk som kan tro på gud osv när man inte har konkreta bevis.. jag tycker inte det räcker med bibeln och annat för att övertyga mig, jag tror på det vetenskapliga. De flesta människor måste ha något att tro på tror jag, att ha en religion tror jag är som en tröst för vissa, kanske för att de är rädda för döden, kanske för att finna trygghet. Vad vet jag.

Religioner skapar bara konflikter och skit. Tror det hade varit så mycket bättre utan religioner men samtidigt så tycker jag att det är kul och intressant med olika religioner, läsa om dem och "upptäcka" dem.

Jag är även sjukt rädd för döden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback