Hysteri kring baseball jackor.


Idag har jag bara varit hemma. Imorgon blir det Mary Kay hudvårdsklass som egentligen skulle vara igår men som inte blev av men imorgon klockan 18.00 gäller det igen, ska se om jag kan ragga till mig fler som vill. Öhm har annars snackat lite med Emelie om den 28:e då vi ska ner till Stockholm och se The Baseballs, fan inte långt kvar! Ska boka tågbiljetter snart och ja planera lite till. Har även ordnat så att vi ska öla/gå ut med Angelica som också anländer till Stockholm då så det kommer bli awesome!

Sen appråpå denna hysteri bland modebloggare osv om baseball jackan, den röda omtalade baseball jackan som blev utsålt på Bikbok. Asså varför denna hysteri? Tycker det är lame att "mode" folk ska börja ta över baseball jackorna också, räckte det inte med kängorna, nitarna, döskallarna osv osv som vi som använde dessa grejer för bara några år sen blev kallade för punkare, kommunister och andra påståenden av sånna människor som nu helt plötsligt börjat använda dessa saker flitigt för att det blivit så "inne" ganska störande men men. Dubbelmoral kanske man ska säga? Iallafall de är så hypade över att de inte kan få tag i jackan någonstans men vafan det är väll inte så jäkla svårt? Kanske om man vill ha en exakt likadan som den som såldes på Bikbok men sök på baseball jackor så kommer det ju upp många sidor, rockabilly sidor osv eller affärer som tex beyond retro eller carlings eller nå andraställen säljer ju RIKTIGA baseball jackor, dock för en dyrare peng men ska man ha sånna jackor så ska det vara en äkta tycker jag och har man tur kan man säkert hitta billiga också. Aja whatever, ville bara få ur mig det.



Kommentarer
Millan säger:

Håller med dig.

Blev pissed på detta med mc jackor och kängor då det blev inne.

MEN det finns EN positiv sak, mc jackorna är ju oftast i syntet och lite billigare, jag köpte mig en nyss och har gjort om den till oigenkännerlig! Det är fördelen med billigare grejer. Man kan fixa om dom utan att få dåligt samvete, som jag skulle fått med min äkta skinnpaj. Den är perfekt med lite patches bara.

2010-04-14 | 18:12:35
Bloggadress: http://electricdirtjunkie.blogg.se/
sandra säger:

SÅ JÄVLA SANT, ALLA JÄVLA MODEBLOGGARE TAR ÖVER DE ALTERNATIVA SAKERNA :s

2010-04-14 | 20:06:26
Bloggadress: http://messydiary.blogg.se/
soffy säger:

haha ja ganska sant xD finns HUR mkt sånna jackor överallt, men när bikbok säljer dom DÅ JÄVLAR blire slutsålt DIRR! Dom är fan crazy.

2010-04-15 | 13:52:51
Bloggadress: http://soffy.blogg.se/
maygol säger:

GAH kan inte instämma mer! Är så jävla less:C Det hela började typ för tio år sedan med converse. Minns hur jävla pissed jag blev på att "vanligt" folk började använda det.

Vill typ mörda när jag tänker på det :C

Det känns som att allt man tycker om blir exploaterat och förstört :C

BAJS!



Ang baseball-jackan: Höll på att garva ihjäl mig när jag läste att "Kenza efterlyser den för fullt"

humor :P

2010-04-15 | 14:22:45
Bloggadress: http://lastchancedance.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback