Hår.


Haha min mamma mutade mig med 1000 kr till att färga bort mitt röda hår tillbaka till mitt vanliga svarta, haha hur knäpp kan man bli? Hehe. Ingen i min familj tycker om mitt röda hår och det får jag höra lite då och då och det är ganska drygt men det är skitsamma, jag älskar det röda och kommer ha det så ett bra tag tills jag tröttnar. Dock har jag ett problem. Jag blir alltid så kluven innan jag ska till Turkiet på somrarna. Tex förra året före studenten blev jag svarthårig men lämna kvar rött i luggen eftersom det skulle bli så drygt att ha rött i Turkiet pga solen och duschvattnet där så därför blev jag svarthårig och åkte sen ner dit.

Men jag vill inte behöva färga det svart ännu en gång innan jag åker ner i juni och sen bli rödhårig igen och gå igenom hela processen, jag orkar inte. Det dåliga är att att ha rött hår där nere är ett, solen lyser så himla starkt och med luften och allt där gör så att håret ser risigt och torrt ut och det bleker en del så det blir typ orange och vattnet som innehåller mycket kalk som man duschar med gör så att den röda toningen rinner ut fort som fan och det suger verkligen. Men för att försöka undivka dessa så får jag försöka att inte vistas ute i solen för mycket (haha) under en lång tid alltså och köpa sånna där typ 5 liters dricksvatten dunkar man brukar köpa och tvätta håret med det och även ha med mig toningar, har inget annat val. Min mamma kommer säket bli sur som fan att jag kommer behålla det och jag hoppas det ser bra ut trots allt, jag menar jag har sett många turkar med rött hår där nere och det ser bra ut. Jag tror att det kan gå.

Sen det tredje problemet är väll att några i min släkt men mest de flesta folk runt omkring kommer kommentera det röda som fan med tanke på att det är en utåt stickande röd färg och inte mörkröd, men det är skitsamma, sånt man får ta. Vissa är ju lite efterblivna.





Kommentarer
mitsukai säger:

Mah, jag älskar ditt röda hår! =D

2010-04-06 | 02:45:19
Bloggadress: http://mitsukai.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback