Bros before hoes?


Idag skulle jag egentligen träffa Carro men det blev inte av så jag ska träffa henne imorgon och även Linn. Linn har även uppkörning på onsdag så vi hoppas det går vägen och min lillebror fyller 12 år på onsdag också och jag ska ge honom ett presentkort från bion, hehe. Har annars inte gjort så mycket, duschat, ätit och kollat på tv. Svenska Hollywood fruar minsann, hehe gillar hur knäppa de där tanterna är. Ska ju jobba ihelgen och Flickan som lekte med elden går i hela två veckor i Mora och detta är sista veckan så jag kommer ju jobba den sista helgen den kommer gå och det kommer nog kanske att bli ganska drygt. Jag hoppas det inte kommer allt för mycket folk och att allt går bra, pallar inte med stress. Har yxmörd hotat alla på facebook dessutom haha.

Förra helgen alltså inte helgen som var nyss utan innan den, lördagsnatten så var jag och min vän på "efterfest" hos en som heter Pierre. Jag skulle aldrig ha följt med egentligen fast det hade ju kvittat, hade ju blivit typ likadant iallafall. Vi var där ett tag och jag fick lust att dra hem men de föreslog att jag skulle slagga där men det hade jag absolut ingen lust med. Min vän och denna Pierre va ju lite på varandra och man visste ju vad det skulle leda till men jag ville verkligen hem och sa gång på gång att vi nog borde dra, mest för att min vän inte hittar till våran andra vän vi bodde hos, alldeles själv. Men hon ville ju såklart inte och jag vart bara surare och surare och dessutom hade min mobil dött så allt kändes ju verkligen skit. Dock erbjöd sig min kompis sin egna mobil eftersom min var död, visst det var schysst men that was it liksom. Inget men ring mig medans du vandrar ner till tuben och så vidare, eller ring mig när du kommit fram så jag vet att du kommit hem oskadd eller annat liknande överhuvudtaget. Utan hon gick in i rummet med denna Pierre och fortsatte mysa med honom. Jag smällde igen dörren och var skitsur, visst de hade ju liksom erbjudit mig att slagga där men jag ville ju inte och det ska ju inte behöva betyda att de försökte, eller iallafall hon. Där gick jag alldeles ensam i kort klänning och nätstrumpbyxor på söder ner till tuben, medans det kom fram en del berusade män och killar, tog mig ner till tuben och väntade i 20 minuter tills tuben skulle komma, läskigast var ju där eftersom det finns alla sorters skumma fulla människor som hänger där.

Av förtvivlan ringde jag Linn, eftersom min vän varken gav numret till Pierre eller någon annan så jag kunde höra av mig. Jag grät när jag pratade med Linn för jag var ganska skraj, man vet ju inte vad som kan hända en i Stockholm, finns ju en massa skit man kan råka utför där. Det hjälpte lite att snacka med Linn och satte mig på tuben och åkte ett tag sen tog jag bussen till Sköndal där andra vännen bodde som öppnade dörren åt mig. Som tur var hände inget, jag kom tillbaka helskinnad. Vem vet vad som helst skulle ju ha hänt men tack och lov att det inte gjorde det, fatta vad jag ångrade mitt klädval när jag stod där ensam, usch. Alkohol ska egentligen aldrig vara en ursäkt till hur folk kan bete sig ibland det är en sak som är säker. Jag låtsades ju som ingenting dagen efter när hon kom tillbaka och då vi skulle dra hem igen, jag har inte sagt något alls fram till nu, fortfarande inte. Jag hoppas hon läser detta men jag ska fortfarande snacka med henne att det var fan inte ok, vilka vänner gör så? Ingen! Det är oacceptabelt. Hur skulle du/ni känna om era vänner gjorde så? De går väll ändå före än killar? Eller en fling? Ja det klart! Men inte med henne, detta är typ andra gången jag inte väljs framför en kille och vi vet ju hur det slutade sist hon valde killen. Inte bra alls men du kom till mig och blev tröstad iallafall som en sån bra vän jag är men nu får det fan räcka och jag är inte den enda vännen som är besviken, det finns fler, jag lovar. Jag väntar på att hon ska säga förlåt, att det var fel av henne och att det aldrig kommer att hända igen men de orden kommer nog aldrig att sägas tyvärr. Jag älskar mina vänner!


Min statistik har dock varit bättre, hehe.






Kommentarer
Bettan säger:

nej så gör man inte:( Det är fan skitläskigt att gå runt i stockholm själv på kvällen, speciellt när man har lite sexigare kläder på sig också, för då kan det vara många skumma typer som reagerar på en.

Bra att det inte hände dig något!

2009-09-22 | 13:44:47
Bloggadress: http://roseofdespair.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback