Mitt i-landsproblem.


Här sitter jag som typ vanligt och strugglar med vad jag ska se på för film. Mitt i-landsproblem helt enkelt. Har suttit och kollat på nya avsnitt av gossip girl och racheal zoe annars men ja det roliga varade ju inte länge kan jag ju säga. Vad fan ska man se? Känns som om jag har sett det mesta och att det knappt finns något bra kvar, iallafall inte i min smak eller något jag är på humör för. Annars är det ju en del filmer jag vill se som ska komma på bio snart men orka vänta liksom, måste underhålla mig med andra bra filmer tills. Gah.


Kommentarer
jessica säger:

jag lyckas inte hitta några iaf :C men det kanske bara är något med sidan, jag vet inte

2009-11-04 | 01:11:02
Bloggadress: http://jessecupcake.blogg.se/
tina säger:

hallå där! vad roligt att höra att du gillar bloggen :)

nej jag går inte på UCSB, jag går på Santa barbara city college (SBCC) vilket är en helt underbar skola! så jag kan tyvärr inte svara på hur det är på UCSB tyvärr, men när ajg ansökta så krävde de bara att man hade VG i engelska (från gymnasiet) och sen när man kommer hit får man göra ett engelsk-test och ett matte-test för att man ska veta vilka engelsk-klasser/matte-klasser man hamnar i om man nu vill läsa de kurserna ens. så that's it i princip! hoppas detta svarar på din fråga. alla kan i princip söka alltså! vad roligt att du är intresserad av att åka hit :)



/tina

2009-11-04 | 02:18:51
Bloggadress: http://tinapantzar.blogg.se/
tina säger:

ja, jag gick genom Kilroy education (du kan nog bara google de för jag kommer inte ihåg hemsidan, haha) och de hjälpte mig med alla papper, vad jag skulle fylla i och så vidare. visst det kostar ju lite extra och man hade säkert kunna fixa det själv, men alltid sjönt att ha några att vända sig till om det är något man undrar över! :)

jag tror inte det är för sent att söka till våren faktiskt, om man söker nu direkt. för skolan börjar inte förens 25 januari, men det bli kanske lite tajt för dig själv att hinna ordna allt. jag vet inte riktigt. jag gjorde allt mitt två månader innan, du kan ju alltid kolla upp det :) vet inte så mycket om santa monica, men SBCC kan jag iaf varmt rekomendera. det är så fruktansvärt vackert här :)

2009-11-04 | 03:53:42
Bloggadress: http://tinapantzar.blogg.se/
tina säger:

ja det är ju ganska snart, men du kan alltid skicka en en ansökan till skolan och sen kan man ju bestämma mer när man får tillbaka om man är antagen eller ej.för det tar några veckor :)



just nu läser jag engelska reading, engelska writing och grafisk design vilket tillsammans blir 12 units = heltidstudier. men ofta är kurserna 3 units var, så då läser man ju 4 kurser, eller mer om man vill, men mina engelskkurser är 4,5 units var och jag ville inte ta för mycket units till att börja med med tanke på att allt är nytt. men till våren tänkte jag läsa photo, public imagine, english 105 och english 100 (uppföljningskurserna i engelska) och dessa valen gör jag i mitten av november har jag för mig.



om du åker hit för att studera, vad är det då du vill läsa? man får nog räkna med att första terminen får man kanske inte ALLT man vill läsa, men förhoppningsvis det mesta. så är det på alla skolor, de som redan går på skolan får oftast välja först!

2009-11-04 | 04:55:23
Bloggadress: http://tinapantzar.blogg.se/
tina säger:

ja, jag ringde dit, och fråga efter Linnea, det är hon som vet mest om Santa Barbara! sen skickar hon hem en hög med papper som man fyller i, och om det är något mam inte vet vad man ska skriva så hjälper hon det med än, vilket är riktigt bra! men jag hade nog ringt så snart som möjligt i och med att det är den 11 som är sista dagen?!



det låter inte helt fel :) jag kan verkligen rekomendera engelsk-kurserna, jag har lärt mig jättemycket och framförallt vad gäller skrivandet!:) ja exakt, jag åker antagligen hem i början av sommaren. jag har inte bestämt om jag ska åka hit ett år till sen, för att få ett certifikat eller en degree eller om jag ska börja plugga hemma istället. älskar verkligen det här stället, och hade det inte varit för att jag måste ta CSN-lån så hade jag inte tvekat på att stanna föralltid.



2009-11-04 | 05:21:42
Bloggadress: http://tinapantzar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback