Living in L.A?


Jag har ju egentligen alltid drömt om att åka till Los Angeles för att semestra, plugga och jobba. När jag menar plugga menar jag High School, iallafall det jag önksade förr men lite väl sent för det nu kanske hehe. Jag, Carro och Sara blev sjukt sugna på att dra dit för att plugga/jobba under ett år. Varför inte liksom? Jag har ju lite smått panik nu när studenten närmar sig och jag inte vet vad jag ska göra exakt till hösten. Flytta till Stockholm vill jag göra, plugga också tror jag men jag har ingen blekaste aning vad jag ska plugga och det är otroligt frustrerande att jag inte vet vad jag vill göra med mitt liv. Skulle jag plugga i Stockholm så skulle det kanske bli socionom/radio/tv/teater program men jag vet inte. Sen så är jag skitskraj för att jag inte kommer att kunna komma in på tex universitetet pga för dåliga betyg eller för dåligt högskole provs resultat. Ska ju göra provet i slutet av denna månad och det skulle inte förvåna mig om det gick dåligt eller halvbra, iallafall för att inte vara tillräckligt med poäng till att söka till det jag vill.
 
Pressen från föräldrarna ska vi ju inte äns tala om. Du ska ju plugga på universitetet på hösten? Vad ska du plugga? Kan du inte plugga till läkare, juridik eller något liknande? Jag gör vad som helst för dig om du pluggar på universitetet osv osv. Känns ju nästan som om jag kommer göra dem båda besvikna för att de har alldeles för höga förhoppningar, suck. Jag lever inget lätt liv. Ingen skulle nog vilja vara i mina skor.

Åter till L.A. Har kollat runt lite på passande lägenheter att dela på och lite på Santa Monicas college utbildningar/kurser. Det jag fastna på var väll nåt med fashion och kanske teater eller nåt annat mer socionom liknande men jag har ingen aning. Sen undrar jag verkligen vad mina föräldrar skulle säga om jag sa att jag vill åka till Usa och plugga i ett år. De skulle säkert vara skeptiska och mamma skulle mest säga nej det är för långt bort, hur ska du klara dig och blabla. Men vill jag så ska jag fan göra det också oavsett vad de säger. Förmodligen så kommer jag att komma tillbaka också efter att visumet gått ut om jag inte trivs alldeles för bra, då flyttar jag nog till Stockholm iallafall och pluggar vidare kanske.

Men ja först skulle det passa bra att prata om detta med brudarna irl så man kan känna efter ännu mer om man är redo och kan osv., om vi är det så kan vi börja planera. Somsagt jag börjar bli sjukt stressad, känns som om sommarn kommer gå sjukt fort. Jag undrar även om vi ska plugga i Usa, blir det då i augusti nu i år eller våren 2010? Fick för mig att jag läste att höstens termin börjar nu i augusti och vårens termin 2010. Panik?!




Snodde denna fina bild av Sara!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback