Religions dag i skolan.


Började 09.30 och gick med Carro och Axel på Nawids föreläsning om islam, det var jättebra. Sedan var vi på medium där en tant berättade om sina syner och annat skit och jag höll på att somna, så intressant var det. Livets ord var spännande eftersom jag tycker de är typ puckon så jag tog till mod till att fråga vad de tyckte om homosexuella och jag vart inte nöjd med svaret jag fick, minns knappt vad han svarade heller. Jag borde ha frågat om han skulle accepterat och respekterat om någon av hans barn skulle bli det senare men nej. Sedan var det att lyssna på Jehovas vittnen puckon haha och de var lika beng de. Frågade om det var sant att de varken gav eller tog emot blod och det var sant. De babblade något om att det fanns andra sätt att häjlpa en person som tappat mycket blod, de sa något om nå jäkla volumpumpning som kunde ersätta blodet eller något, vilket jävla bullshit. Sist var det svenska kyrkan där en präst talade, det var det enda som var trevligt förutom Nawids föreläsning då. Svenska kyrkan var då aillafall mer vettiga.

Hare Krishna får det bli att lyssna på i Stockholm nästa torsdag. Kommer bli så jäkla kul, jag nästan lovar att vi får spela instrument igen haha. En annan sak jag tycker är skumt som Nawid berättade är att i Koranen står det att bara de troende muslimska kvinnorna ska börja slöja och icke de som inte är troende tex när man går in i mosken. Det är ju därför väldigt konstigt att tex turister eller vi andra icke troende ska få lov att bära en sjal över huvudet när vi kliver in där, hm?

Aja imorrn istället för svenskan så ska vi kolla på en dansföreställning i aulan och på fredag ska vi diskutera i klassen om vad vi kanske ska klä ut oss till under studentveckan. Det kommer bli svårt att komma fram till något bra, men vi får se. Nu ska jag göra något annat.




HAHA hm OK???

Kommentarer
Sara säger:

SV: JA FÖR FAN!! seriöst!? why not liksom! vi kan ju vara där några dagar och festa och ha kul :D det tycker jag verkligen att vi borde!

2009-03-25 | 20:06:43
Bloggadress: http://littlemisso.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback