Sjukt desperat efter vår och värme.


Ja seriöst. Jag kan nästan inte beskriva hur desperat jag är efter vår, värme och sköna varma solstrålar i ansiktet. Jag är riktigt trött på Moras vinterlandskap och mer än -20 graders kyla då man knappt kan andas rätt. Snön och kylan kan gärna ligga kvar tills Vasaloppet så alla skidåkare blir glada (dock ogillar jag när lilla Mora fylls av en massa skidåkare och turister för det blir verkligen smockfullt på stan och man har ingen lust att gå ner dit för det är så jobbigt med en massa folk nere på centrum och man blir så stressad, riktigt irriterad på folk och bara vill sitta inne tills allt är över) men efter får gärna snön smälta och det får gärna bli lite smått med plusgrader, fågelkvitter, lite gräs som sticker ut och ja allt sånt där som har med våren att göra, jag älskar det! Jag hoppas min födelsedag är vårig!

Jag var med Thomas idag och det var jätte trevligt. Synd att han numera bor i Stockholm och faktiskt bott där i 6 månader. nu appråpå ingenting. Jag saknar hans umgänge! Att prata massa strunt och bara umgås. Finns inte många killar här som jag kan göra det med. Aja jag har ju iallafall stått ut i 6 månader, haha. Lär väll bli att hälsa på i april och när jag flyttar ner till Stockholm igen lär det bli oftare. Jo sen ska jag aldrig någonsin mer gå ända från noret ner på stan i sån kyla mer, det var tur att jag nästan klarade det med nöd och näppe.

Jag ser så otroligt fram emot att mitt löshår ska komma i veckan troligtvis, ska bli kul att få sätta in det i håret men drygt att hålla på att färga det. Jag måste också den kommande veckan jobba hårt på kultur och idehistorians redovisning och inlämning, skriva om en sekt till religionen och om ett land som varit en diktatorism och övergått till demokrati. Usch jobbigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback