Jag vill inte.


Vill skriva av mig lite. För några dagar sen såg jag en dokumentär på tv som handlade om kvinnor som ville föda sina barn hemma utan sjuksköterskor och hela den fadderullan. Jag kan förstå dem men tycker ändå de borde överväga konsekvenserna med sådan födsel mer dock men de gör som de vill. Jag vet inte men jag är sjukt rädd för att föda barn, det har jag alltid varit. Jag är rädd för smärtan och allt det där. Det hjälper verkligen inte när jag ser dokumentärer på tv då kvinnan skriker och krystar allt hon har och det ser så fruktansvärt smärtsamt ut. Jag vet inte det kanske förändras då man väl blir gravid och får moderkänslor och allt det där och verkligen ser fram emotatt föda men nej jag vet faktiskt inte, jag kommer nog vara sjukt rädd iallafall. Jag vill inte känna den smärtan de går igenom. När jag såg hur kvinnors ja slida buktar ut när barnet kommer ville jag bara dö. Sen allt det där med att man kan få ryggmärgs bedövning och hur ont det gör att få den och om man spricker efter födseln då de ska komma och sy utan bedövning typ, nej nej jag vill inte :(.


Nu glömde jag bort allt annat jag ville säga men jag skriver mer när jag kommer på det igen. Nu är det iallafall sportlov och jag vet inte alls vad jag ska göra under veckan förutom att plugga lite och köra. Känns som om det kommer att gå ganska segt och att det mestadels kommer innehålla lathet, som vanligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback