I wish..


Tja tja nattbloggarn i farten igen. Har bara suttit hemma idag och degat samt kollat på film. Kollade klart på The Box som utspelar sig på 70-talet med Cameron Diaz i huvudrollerna, filmen sög och den var skum, se den ej. Sen såg jag även The blind side med Sandra Bullock, den var sådär. Jag vill se Alvin and the chipmunks eller ja Alvin och gänget som den heter på svenska men jag har bara sett nästan halva men spelaren jag ser den på är lite fuckat, vill liksom helst se den med engelska röster och inte svenska men ja. Yeye imorrn ska jag ner på stan och kika runt lite med Linn, vi funderar på att julbaka nångång snart, typ pepparkakor, lussebullar, knäck och sånt mojs jag, Linn och Emma sen kanske Tess kan vara med om hon är hemma och Beckie? Vi får se hur det blir, lite krångel med vart vi ska vara och så.

Jag vet somsagt inte riktigt vad jag vill ha i julklappar förutom typ Sims 3, ipod högtalare, systemkamera osv men jag kom på nu något som jag velat ha ganska länge, en symaskin! Jag är inte världsbäst på att sy men grunderna från syslöjden upp till årskurs nio räcker väll typ som grund till att börja med, sen får man ju utvecklas. Jag vill jättegärna ha en sysmaskin, min mamma också. Vi har diskuterat det flera gånger att det skulle vara skitbra att ha en hemma så man slipper laga saker för hand osv, det gör det hela enklare med en symaskin. Det behöver inte vara nån dyr high-tech maskin utan en ganska simpel men bra symaskin för typ 1500-2500 kr kanske? Finns ju många bra i den prisklassen, vi har ju tex en symaskinsaffär typ mittemot apoteket, dit borde man gå och kika. Till början skulle jag använda den till att fixa simpla grejer, som att sy in grejer, sy på olika saker osv senare så skulle jag köpa mönster och fortsätta lära mig att sy kläder med hjälp av det och senare lära sig att göra mönster själv, en provdocka skulle vara perfekt att ha också! Jag har en massa svarta simpla tyg jag skulle vilja göra kjolar av med tryck osv men jag behöver en symaskin, palla sy för hand! Så jag håller tummarna för att vi köper en sån snart.






Något sånt här tryck vill jag göra fast med grön text.




Jag älskar kängor, har ett par svarta med 14 håls som dessa men mer blanka men jag vill ha ett par andra i denna färg också, fast jag vet inte om jag vill ha 14 eller 10 håls eller 8, skulle vara nice med svarta 20 håls och typ 10 håls, synd bara att kängor är så dyra. Mina gick på typ 1200 kr.





Asså jag vet inte vad som är problemet. Jag väntar på att en viss person ska höra av sig till mig eftersom jag inte fick nå svar alls på mitt sms förra veckan. Tycker att denna person är dålig på att höra av sig lite, liksom med simpla grejer som att skriva på msn eller hej vill du hitta på något, synd för jag gillar denna person mycket men det känns som om vi glidit isär av någon anledning, hoppas personen bevisar mig fel. Tycker det är synd, skumt och ja, whatever.

Kommentarer
beckie säger:

the sims 3 är inge kul :((( jag blev fett besviken iaf :/

2009-12-15 | 17:09:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback