I'm back on track..almost..


Ok jag har tagit en ganska lång paus från bloggandet och kände ett sug att börja lite sakta igen. Mycket har hänt men ändå inte. Minns knappt heller. Maria har flyttat till Stockholm och börjat plugga till socionom och jag är svartsjuk som fan för det är exakt det jag ville göra dock suger typ mina betyg och jag är fortfarande på lägenhets jakt. Jag och Emma pratade en del om det idag, att vi absolut måste flytta till Stockholm nästa år, söka kurser/program, dock tror jag att jag har mer chans att komma in på kurser än program, hitta en lägenhet med bra hyra och extra jobb såklart. Jag hoppas allt går enligt planerna.

Jag kan även glatt säga att jag fått ett riktigt jobb för första gången i mitt liv! Visst jag har jobbat i en kiosk, stått i kassan, serverat och så vidare men det var ändå hos min far och det kändes inte som ett "riktigt" jobb med "riktig" lön utan mer svart kan man väll säga. Kierstin skulle flytta och börja plugga och tack vare det med lite av Carros hjälp så passade jag på att söka jobbet på bion eftersom han nog behövde en ersättare efter Kierstin, jag fick provjobba förra helgen i två dagar med hjälp av Carro och det gick jättebra och jag tackar henne för att hon lärde mig sen så sa chefen bara ja då får du börja jobba redan nästa helg, alltså nu ihelgen fredag till söndag. Jag visste på något sätt att jag skulle få det men man vet ju aldrig, känns som om jag är ganska bra på att faila på det mesta men jag hade tur och jag är riktigt glad och nu kommer jag få lön som slinker ner i kontot men jag är skitnervös för hur det ska gå ihelgen utan Carro och med bara mig och chefen plus hans tre barn då. Det känns som om jag kommer klanta till det lite eftersom han kommer titta hur jag jobbar och så ganska mycket och jag tycker inte om när folk gör det men förhoppninsvis går det bra och at jag får behålla jobbet, haha.

I fredags var det även avskedsfest för Anton, Tom och Ewe som respektive flyttar till Usa, Stockholm och Östersund. Kommer sakna alla tre så otroligt mycket men Anton kommer ju tillbaka nästa år, Ewe hälsar på och Tom kan man hälsa på där nere. Lars och Sebbe har ju också "flyttat" dit så det blir väll samma. Nu kommer jag inte på allt annat som har hänt men det kan jag ta imorgon.








Jag älskar klassiska svart-vita bilder, mystiska, fashion och halvt naket. Loves it.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback