Kärlek till långt hår.



Idag äntligen tittade solen fram fast det blåste och var lite kallt men det gör inget, så länge det inte är moln så är det ok. Var nere på stan idag (äntligen) och träffade Emma och hunden Valle. Satt och fikade lite men sen tyckte Emma att hon frös så hon vandrade hem och jag gick ill Bokia för att köpa dubbelhäftad tejp till att fästa fotografierna på arken i foroalbumet. 500 st innehöll det och kostade bara 29 kronor, as bra. Hämtade även äntligen ut löshåret jag beställt, 60 cm kärlek och jag är glad som fan. Dock är det ju typ bara 10 cm längre än mitt egna hår men jag ska sätta fast det längre ner så det blir ännu längre, 70 cm långt på hela håret är inte fel, verkligen inte. Att man kan bli så glad över långt hår alltså, helt sjukt haha. Fast jag ångrar inte att jag klippte av mitt långa förut för det var så platt och tråkigt ändå och nu är det tjockare och nu när det håller på att bli nästan lika långt igen kommer jag sköta det bättre.

Försöker klura ut hur många paket färg det behövs till att färga löshåret. Två eller tre kanske? Till mitt egna vanliga tjocka hår så räcker knappt ett paket, ett och ett halvt helst då så hm två kanske då? Eller tre? Sen plus två paket till mitt egna också. Så då måste jag köpa 4-5 st paket hårfärg, herregud det kommer ju kosta skjortan nästan fast det blir nog värt det eftersom löshåret inte kommer att tvättas lika ofta som mitt egna och det röda kommer förhoppningsvis inte åka ur lika fort. Sen måste jag köpa ett bra balsam och silikondroppar till håret så det håller sig snyggt.

Nu ska jag renskriva intervjuverna och skissa lite på ett papper hur jag ska få allt att se ut. Later dudes.




<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback